tisdag 10 februari 2009

nostalgi

I helgen fick jag en rejäl leverans på knappar. Gamla knappar och en del annat smått och gott. Det mesta går i svart, brunt och grått. De har använts i ett skrädderi som en gång i tiden sydde högtidskläder. Allt packat i små söta lådor. Jag har gjort en genomgång men kan inte ta vara på allt. Det gör ont i en samlares hjärta att behöva slänga. Så innan jag gör det ska jag sprida vida kring mig att man kan få knappar gratis. Det finns gott om "vanliga" knappar med två eller fyra hål i, lite varierande storlek. Är någon intresserad kan jag maila över mer detaljerade bilder.

3 kommentarer:

Randiga Tråden sa...

Kul med knappar, jag har själv en hel del. Många ser ut som dina lådor och kartor, har alltid samlat på knappar,samlandet har gått upp och ner men jag har sparat de flesta.

Gitte sa...

Tack för ditt inlägg! Jamen för sjutton, släng inte! Maila mig på bortbytingen@telia.com /Gitte

Mia sa...

Om du vill bli av med knappar, så atar jag gärna emot dem. Jag gör också smycken av dem och behöver både svarta och vita.

maila mej på miali@telia.com

Jag kan även betala för dem om du vill.