måndag 29 augusti 2011

barntema del 1

Hur får man plats på en liten toalett? Om man ska ha allt som följer med skötbord och småbarn. Denna variant underlättar, blöjorna upphängda på väggen. Upptill ett lock för påflyllnad, stängs med 4 knappar. Nedtill mjukt tyg ihopdraget med gummiband för att lätt kunna ta ut en blöja med en hand. Hängs upp på krokar, just här med vanliga sugproppskrokar. Locket och kanten uppe och nere är förstärkta med tjock papp. Detta exemplar är sytt i 10-gruppens vaxduk, en stuvbit som länge legat i mina lådor.



2 kommentarer:

Mr T sa...

Hej
Hittade din blogg då jag letade mössor till familjen i höst. Jag, mamma, pojke 4år och flicka 1år, ville ha något kul och matchande inför hösten. Säljer du fortfarande mössor? Gillde namnen på dem. Hur kan jag se vad du har för sortiment? Vänligen Camilla

knappologi sa...

Hej hej!
Ja, mössor syr jag gärna. Jag syr dem av secondhand-tyg, oftast gamla kläder i roliga färger och mönster vilket gör att det är svårt att få ut mer än 1-2/plagg. Men hör av dig på min mail, miahector@gmail.com, så kan jag maila ngra alternativ som kan fungera. Även intressant om du vill ha blommigt eller annan typ av mönster. Mvh Mia