måndag 5 september 2011

mösstyger






























Det är nu länge sedan jag visade trikåtyger att sy mössor och krokofanter i. Som jag skrivit många gånger tidigare försöker jag i så stor utsträckning som möjligt återvinna material i olika former. Detta innebär att man oftast blir ensam om sin knappologi-produkt, varje produkt är unik. Det innebär också att det finns begränsat utbud på tyger, beroende av loppis-lycka och loppis-tid. Här är inte alla trikåtyg men några smakprov på vad som finns just nu. Bilderna i de två högra raderna är lite större och räcker till flera mössor om man vill matcha. De två raderna till vänster räcker till 1-2 mössor. Om ni tittat på mina mössor kan ni se att de sys i två varianter, enhetlig utsida med ofta enfärgad insida, alltid vändbara, eller halvt mönstrade och halvt enfärgade.
Priset på en mössa är 99 kr, så nu när höstvindarna tar nya tag är ni välkomna att beställa!

(det rosa tyget till höger har små vita prickar, syns dåligt, klicka gärna på bilderna för att se dem större, hoppas ni har överseende med bildkvalitén)

UPPDATERING: Blåprickigt tyg slut, andra fr vänster längst upp. Röd-vitblommigt till vänster endast till liten mössa.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Snygga tyger - speciellt det där med husen.

Maria sa...

Hej!
Jag hittade hit för första gången idag. Du gör mycket fint! Och jag behöver en mössa! Syr du till en vuxen skalle? Hur gör man, kan man välja tyg? Ha olika mönster på in och utsida? Mvh Maria

knappologi sa...

Det kan bli så som du vill...insida utsida eller halvsida...kolla gärna in de mössor jag sytt för exempel. Enfärgade tyg finns i limegrön, brun, turkos och röd, sen har jag en del mer randigt o annat mönster. Huvudmått och önskemål om tyg, sen är det bara lite nål och tråd, ett kuvert, frimärke och du har mössan i din hand. Maila gärna!
Mvh Mia