torsdag 25 mars 2010

kunde bara inte låta bli

Ibland händer det. Jag måste bara göra det klart, nu. Egentligen finns ingen tid, annat som ska göras innan men så dyker den där energin upp just bara för ett särskillt projekt. Jag brukar ta vara på den energin, jag har insett att jag är som mest effektiv vid dessa tillfällen. För en tid sedan upptäckte ägaren till detta datorfodral att det fanns en liten tygbit kvar. Lite för liten för en sminkväska men alldeles lagom till en liten börs tyckte hon. Så det blev en börs. Sydd av återfunna tyger, yttertyget från mina gömmor och innertyget har tjänat som flagga hos precis en sån. En liten innerficka och så, för ovanlighetens skull, stängning med dragkedja. Även den återvunnen såklart! Som alltid när jag gör första produkten av en modell blir det lite sprättande och funderande, så syna inte den för noga i sömmarna!

4 kommentarer:

kockajäveln sa...

mysig blogg!:)

Tessan sa...

WOW! I love! Tack så jättemkt!Perfekt med ett litet innerfack också!
Har precis varit ute på en underbar vårpromenad med en sovande Tindra i vagnen! Blev så nyfiken av sms:et så jag skyndade mig hem till datorn! Kommer kanske ner till Malmö å hämtar den snart. Har böcker som ska lämnas på biblioteket!
Glad Påsk förresten!

knappologi sa...

Så bra att du gillade den! Ska träffa din syster på tisdag så jag kan skicka den med henne. Men du får gärna komma till Malmö ändå!
Glad påsk på dig oxå!
/mia

ballonggreven sa...

Ahhhh... min gamla flagga, så bra att den kom till användning!