tisdag 9 november 2010

matchande set

Ett matchande set med necessär och sminkväska. Utsidan är av svart linnetyg, taget ur mina gömmor. Räknas det till second hand när det legat och väntat i 10 år? Insidan är från en solblekt gardin. När jag köpte dessa gardiner låg de vikta som om att hela tyget var som på bilden, färgglatt och fint. När jag kom hem såg jag att mer än hälften var kraftigt solblekt och gick sönder bara jag tittade på det. Men med lite skarvande och det blev så det räckte till denna beställning! Som vanligt är insidan klädd med plast och storleken går att variera genom två steg på bandet som stänger. Det finns också en innerficka i båda väskorna.
Sminkväskan mäter ca 20 cm i höjd, upptill är den ca 22cm bred, botten mäter ca 16x6cm. Necessären är ca 28 cm hög, ca 30 cm upptill och ca 22x8 i botten.

necessären kostar 300kr och sminkväskan 220kr

3 kommentarer:

Randiga Tråden sa...

Jätefina.

Libe sa...

Vilka fina och roliga saker du syr/pysslar med :) Jag blev jätte inspirerad!

knappologi sa...

Tackar för komplimanger! Visst är det roligt, inspiration kryddar livet!
/Mia