onsdag 13 januari 2010

nya örhänge färdiga

Ännu en gång har jag fyllt min lilla plåtlåda med nya örhänge. Har här grupperat dem lite efter färg. Först ut är de vita. De i mitten i övre raden fyndade jag på julmarknad i Haga, Göteborg, av en mycket trevlig äldre dam. De andras ursprung har tyvärr fallit i glömska. Men troligtvis kommer de från Myrorna eller ngn trevlig sommarloppis.

Rött är sött.








Grönt är skönt. I övre raden i mitten är släkt med den vita jag skrev om ovan.





Gamla byxknappar skulle jag tro, för dig som känner dig leva upp till texten!







Lila och med inslag av blått och grått.






Sist ut de gyllene, knappar från Stadsmissionen och andra loppisar. Så småningom ska dessa örhänge lämnas in på Meloa i Malmö, men det dröjer nog några dagar så är du snabb kan de bli dina direkt! Maila eller skriv en kommentar!




som vanligt kan man klicka på bilderna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fasen vad coola! Synd att jag inte har nåra hål kvar. De har växt igen för jag blev bara irriterad av allt kli. Kanske nån allergi, vad vet jag! När jag såg den översta bilden på örhängena så såg det ut som såna kassettband, du vet såna man hade när man var liten och lyssnade på :) Ja tänk vad tekniken går fort framåt nuförtiden! Tack för dina fina ord på min blogg. Känner mig hedrad. Ha det finemang i vårt fina malmöväder! /petra.h

knappologi sa...

finns ju clips ;)
/mia